آیـبـی گرافـــ

خانه

سایت آماده

شخصیت کسب و کار

والپیپرها

ایده و خلاقیت

تم استور

فروشگاه وبمستر

طرح لایه باز

کیفیت کسب و کار

افترافکت

قدرت رسانه 

پاورپوینت

پروژه های آماده

دانشنامه

برندسازی آنلاین

بخش ویژه
بلاتکلیف

8 نکته قبل از انتشار: چک لیست سئو کپی رایتینگ

8 نکته قبل از انتشار بررسی کنید: چک لیست سئو کپی رایتینگ : از آنجایی که نوشتن محتوای با کیفیت بالا که در موتورهای جستجو آن ها را رتبه بندی می کند، کار دشواری است. و چگونه می دانید که این کار به خوبی انجام شده است؟ در این پست، یک چک لیست مفید برای سئو کپی رایتینگ با چند بررسی سریع که باید قبل از انتشار مقاله خود انجام دهید، به شما ارائه می دهیم.

ابتدا کار سخت را انجام دهید!

قبل از استفاده از این چک لیست سئو کپی رایتینگ، باید کارهای زیادی انجام داده باشید. قبل از شروع به نوشتن، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود انجام داده باشید ، در مورد موضوع دقیق تصمیم گیری کرده باشید، سپس ساختار مقاله خود را تنظیم کرده باشید . کار زیادی است، اما… هیچ کس نگفت کپی رایتینگ SEO آسان است! با این حال، برای کمک به شما، یک راهنمای نهایی در مورد کپی‌رایتینگ SEO نوشته‌ایم . موفق باشید!

سپس بررسی کنید:

8 نکته قبل از انتشار بررسی کنید: چک لیست سئو کپی رایتینگ تا مطمئن شوید که همه جوانب مهم را در نظر گرفته‌اید. ما چک لیست ساده‌ای برای سئو و کپی‌رایتینگ ایجاد کرده‌ایم تا شما را در این فرآیند یاری کنیم.

1. آیا چراغ راهنمایی شما در Yoast SEO سبز است؟

شما باید یک چراغ سبز کلی برای خوانایی Yoast SEO، زبان فراگیر و تجزیه و تحلیل SEO داشته باشید . بر اساس بازخوردی که از چراغ‌های نارنجی یا قرمز دریافت می‌کنید، بررسی کنید که آیا می‌توانید (و نیاز دارید) پیشرفت کنید یا نه. فقط به خاطر داشته باشید که کیفیت مقاله خود را بدتر نمی کنید. شما نباید فقط به خاطر گرفتن چراغ سبز بهینه سازی کنید !

2. آیا موضوع اصلی مقاله شما مشخص است؟

وقتی متن خود را برسی می‌کنید، نگاه کنید که آیا موضوع مقاله شما به طور واضح برای خوانندگان قابل درک است یا خیر. خوانندگان بیشترین توجه خود را به عنوان اولین جمله هر پاراگراف و عنوان فرعی مقاله می‌دهند. بنابراین، مطمئن شوید که این جملات اصلی موضوع هر پاراگراف را به خوبی پوشش داده‌اند تا خوانندگان به درستی متوجه موضوع پست شما شوند.

باید به پیچیدگی کلمات مورد استفاده در متن خود توجه کنید. اگر از کلمات پیچیده زیادی استفاده کنید، ممکن است پیام شما برای خوانندگان سخت قابل درک باشد. اما اگر از کلمات ساده‌تر استفاده کنید، خوانندگان به راحتی متوجه محتوای شما خواهند شد.

3. آیا پاراگراف های طولانی وجود دارد؟

مردم معمولاً ترجیح می دهند فقط یک متن کوتاه بخوانند. بنابراین، بررسی کنید که آیا نیاز به کوتاه کردن پاراگراف های طولانی دارید یا خیر . پنج یا شش جمله در هر پاراگراف ایده آل است.

4. آیا لینک های داخلی اضافه کرده اید؟

قبل از انتشار مقاله خود، به ارتباط با مقالات مشابه فکر کنید و لینک‌هایی به آن‌ها اضافه کنید. اگر مقاله ای در زمینه محتوای اصلی موضوع شما وجود دارد، مطمئن شوید که به آن لینک داده‌اید. همچنین، اگر مقاله جدید شما بهترین مقاله‌ای است که تاکنون نوشته‌اید، باید پیوندهایی به این مقاله جدید اضافه کنید تا خوانندگان به آن دسترسی داشته باشند.

5. آیا فراخوان شما برای اقدام واضح است؟

می خواهید مردم پس از خواندن مقاله شما چه کاری انجام دهند؟ آیا مردم باید چیزی بخرند؟ یا می خواهید آنها مقاله دیگری بخوانند؟ اطمینان حاصل کنید که تماس شما برای اقدام واضح است و برای مخاطبان شما آسان است که از مقاله شما به مکان های دیگر در وب سایت شما کلیک کنند.

6. آیا می توانید برای عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید؟

قبل از انتشار مقاله جدیدتان، ممکن است به فکر رتبه‌بندی آن برای یک عبارت کلیدی خاص باشید. اگر مقاله شما طولانی است، منطقی است که برای عبارات کلیدی مرتبط نیز بهینه سازی انجام دهید.مثلاً، اگر مقاله شما درباره “تغذیه سالم برای کودکان” است، می‌توانید برای عبارت کلیدی “غذاهای سالم برای کودکان” نیز بهینه سازی انجام دهید.

7. آیا از کلمات انتقالی استفاده می کنید؟

استفاده از کلمات انتقالی در متن‌ها، آنها را برای خوانندگان خواناتر و قابل درک‌تر می‌کند. کلمات انتقالی مانند “مهمترین”، “زیرا”، “بنابراین” یا “علاوه بر آن”، جهت و هدایتی برای خوانندگان شما هستند. بنابراین، حتماً در هر پاراگراف از این کلمات انتقالی استفاده کنید.

8. آیا دسته و برچسب مناسبی را انتخاب کردید؟

انتخاب دسته و برچسب (یا تگ) مناسب برای مقاله‌هایتان، به ساختار سایتتان کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو بتوانند بهتر درک کنند که سایت شما درباره چه موضوعی است. همچنین، این کار به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کند تا به راحتی به این مقاله و مقالات مرتبط دسترسی پیدا کنند.

نکته مهم: از زبان فراگیر استفاده کنید

ممکن است فکر کنید: چرا باید به زبان فراگیر اهمیت بدهم ؟ اما برای کاربران و سئوی شما خوب است.  این امر به دلیل هدف گوگل و سایر موتورهای جستجو است که بهترین نتیجه را برای درخواست‌های کاربران ارائه دهند افرادی که به دلیل زبان شما به سایت شما مراجعه می‌کنند، احتمالاً برای مدت طولانی‌تری در سایت شما باقی خواهند ماند.

نتیجه

نوشتن مقالاتی که در موتورهای جستجو رتبه بندی می‌شوند، زمان و تلاش می‌طلبد، اما نتیجه خواهد داشت! بنابراین، علاوه بر استفاده از افزونه Yoast SEO، لطفاً به این چک‌لیست کپی‌نویسی SEO نگاه کنید. 8 نکته قبل از انتشار بررسی کنید: چک لیست سئو کپی رایتینگ و اگر به آنها پاسخ داده‌اید، محتوای با کیفیت و بهینه شده را با اطمینان منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *